Pages

07 June 2011

Baby @ bayi @ anak @ cucu...

Salam....
Wah mcm dh dtg mood nk tls blog je nmpk tiap2 ari nk tls ni huhu...xpela ni kira qado' setelah berbulan2 aku x taip blog kn...Okeh rini cm nk tls psl ape yg akn di alami olh org yg dh berumahtangga...ape yg akn kerap kali dgr dr mlt org lain...dan lama kelamaan akn jd nyampah dgr psl benda ni....
Ape lg kn kalo bukan bab anak ato dlm bahasa owang puteh nyer baby bahasa buku pula bayi dan bg atok nenek pulak dipanggil cucu....
Aku baru je kawen dua bulan lebih...malah masih sedang dlm proses nk sedorkan diri ni bahawa aku telah pn b'gelar isteri org tp nth dh bp ratus kali agk nyer aku dgr dr mlt2 org sekeliling b'tanyakan soalan cepu cemas...antara soalan2 yg naik muak aku dgr adlh "kau dh de isi ke beb?" "kau dah ngandung ke" bunting pelamin ke x beb" adus kalo leh nk je aku gam mlt2 yg tya soalan2 cmni...
Lagi x bleh blah br seminggu aku kawen dh de yg tya aku soalan2 cmni wah dorg ni mmg sgt advance ek huhu..skrg ni br aku dpt alami & selami ape prsaan mber2 aku yg dh kawen 2,3 tahun tp blom de rezeki anak lg sgt lah sadis kn kalo acap kali kita disoal ngn soalan2 mcm ni.. Kdg2 aku t'pk dorg yg tya ni x pnh ker terlintas yang rezeki, anak, jodoh, ajal maut ni sume ALLAH yg tentukan bkn nyer suke suki kita jer bl nk kan anak, sebut jerk budak 2 dh kuar sndri bl x nk lak x yah sebut supaya budak 2 x kuar ahdoi!!!!!
Tapi nk wt cmne kan kalo x xde la pepatah melayu de berkata "mulut tempayan boleh ditutup tapi mulut manusia......" lu pikir la sendiri huhuhu...
Aku sgt bersyukur sebab mak ayah aku x pnh pn nk desak2 tya2 psl cucu walaupn mak ayah aku jarang nk dpt jumpa cucu sulong mereka (x perlu la kot aku jelaskan di sini sebab mak ayah aku jarang nk jumpa cucu sulong kerana cter nye sgt la pjg). Mak abah mertua aku pn sporting x pnh nk desak2 mtk cucu, juz kdg2 je abah aku suke usik2 incik somi sedang m'alami pembawakan budak sb dia asyik demam je lately huhu =)
Em x pela aku skrg ni juz nk pk positif jer kalo de sape2 yg tya aku akn anggap dorg2 tu sgt m'ambil berat akn diri aku huhu ayat nk sedapkan ati sndri kot...
Bkn aku x nk anak tp Allah Maha Mengetahui mungkin aku ni blom ckup bersedia sbnr nyer dr segi mental mahupun fizikal..aku je ckp aku dh sedia tp seperti yg aku katakan Allah Maha Mengetahui....lgpn possibility aku nk dpt ank agak pyh sebab peranakan aku asyk jatuh jer...dlm masa sebulan 2x aku urut tp dua2 kali gak peranakan aku jth..mula2 tu agak la risau agak down tp ritu aku nekad cek doc...rupa2nyer gastrik aku makin teruk angin dlm prt aku mkin byk smpi menolak peranakan aku ke bwh...doc pesan kalo nk mengandung aku kena setle kn dl psl gastrik aku biar peranakan aku kembali normal dan kalo diizinkan Allah aku akn pregnant...tp sume 2 kuasa DIA aku hy mampu berusaha & berdoa sj... 
Pic: Agknyer kalo ank pmpuan mukenyer cmni ke ek sb mak aku pnh ckp aku kecik2 cm ank cina skit..incik somi pn ala2 chinese skit ms kecik2 huhu
Source : Pak google..
Pic: kalo boy lak adakah begini rupe nyer heheheheh berangan je lebey 
Source: Pak google jgk la...

2 comments:

Liyana said...

xpe.. kena doa byk2 k.. baru 2 bulan lebih.. bkn 2 thn kan... :)

ze@L z@R@ said...

@liyana
ye mmg kena sbr tmbh2 lg bl dpt org sekeliling yg terlalu prihatin...kita x ksh pn sb still dlm mode huneymun hehe =)

Post a Comment