Pages

30 November 2011

Sesungguhnya sabar itu separuh dari iman...kuatlah wahai hati...

Salam...

Agak lama aku menyepi...setiap kali aku sedey pasti blog ini menjadi luahan hati. Bukan bermakna aku lupakan terus blog ini, setiap hari aku akan buka dan melihat perkembangan semasa kwn2 yg lain. Aku x bape reti nak cter2 sgt maklumlah dh memang jenis aku suke pendam. Tapi once aku menaip dlm blog ni maknanya dah tak mampu nk tahan segala apa yg aku rasa. Okey mcm biasa intro pjg bebenor...haih...

Sedey....tu yg aku rasa sekarang ni....actually setiap bulan pasti akan sedey. Bila dtg nyer "kwn baik" pasti akn sedey tapi kali ni x tau nape sedey nyer lain mcm. Aku yakin korg akn phm ape mksd "kwn baik" bagi seorang perempuan yg dh akil baligh kn...

Kalo ikutkan aku tak kisah sgt pasal masih x disahkan mengandung tapi bila kita dh kawin ni dan paling utama bila kita kawin dgn org yg x ramai adik-beradik ni kita MESTI@WAJIB akan ditanya soalan cepumas oleh mertua kita. Mula-mula macam xde ape2 bila mertua tanya tapi bila dh setiap kali balik kampung soalan tu jugak yg akan kita dengar ape agak2 perasaan kita (hanya org yg alami nya saja boleh jawab).

Mujur ada husband yg sangat memahami dan memberi sokongan. Tapi aku lak yg jadi takut pikir sampai bila keadaan mcm ni akan berterusan....Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui. Dan mujur jugak mak ayah aku tak pernah tanya2 aku bab2 anak ni...kadang2 selalu terpikir kalo nk ikutkan aku pun dari fmly yg sikit adik beradik juz 3 org jer parents aku lak br je dpt sorg cucu tp mereka x kecoh2 pun tuntut cucu dari aku...haih....nth la lain org lain cara nyer kot..kita mana boleh nak expect org lain nyer pemikiran sama mcm kita btl x????


Tadi sarapan kat kedai nmpk sorg anak cina lebih kurang muka camni. Bos aku leh ckp "Zara nanti kalo ko dh ada anak mesti anak ko mcm budak cina tu kulit putih mata sepet2 gitu" Apekah???? Lawak gak bos aku ni hihihi (sumber gambar = cari kt google la kan)

Aku hanya mampu berdoa...bila time pale aku waras aku akan anggap mertua aku teringin nak tengok menantu dia yg comey ni pakai baju mengandung mesti lagi comey pada pandangan mata dia kan hihihi (perasan dan syok sendiri adalah terapi yg paling baik utk hati yg lara)



Takut bila dgr kawan aku dh sibuk cari anak angkat sebab dh 3 bulan kawen tp tak de rezeki lagi. Nasib aku lak mcm mana kan =(
Tapi sangat suke dan excited bila baca blog atau dlm fb kwn2 yg pregnant. Suke tapi xde lak sekelumit perasaan cemburu juz suke je (aku ni btl2 dah sedia ke huhuhu)

0 comments:

Post a Comment